ផ្លូវទឹក



បណ្ដាញ​គមនាគមន៍​ជាវិស័យ​សំខាន់​មួយ​ក្នុង​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច​ជាតិ ព្រោះ​វា​ជា​មូលដ្ឋានសម្រាប់​អភិវឌ្ឍ កសិកម្ម ឧស្សាហកម្ម ពាណិជ្ជកម្ម និង​ទេសចរណ៍។ ក្នុង​ប្រទេស​កម្ពុជា​យើង​មាន​ ផ្លូវគោក ផ្លូវអាកាស និង ផ្លូវទឹក សម្រាប់​ធ្វើ​ដំណើរ និង​ដឹកជញ្ជូន​ទំនិញផ្សេងៗ​នៅ​ក្នុង​ប្រទេស និង​ក្រៅ​ប្រទេស។
ផ្លូវគោក
ផ្លូវគោក​មាន​ពីរ​ប្រភេទគឺ៖ ផ្លូវ​ថ្នល់ និង ផ្លូវ​ដែក ក្នុង​នោះ​ផ្លូវ​ថ្នល់​មាន​សារៈ​សំខាន់​ជាងគេ ទាំង​ប្រវែង​និង​សកម្មភាព។
ផ្លូវថ្នល់
មាន​ផ្លូវជាតិ ផ្លូវខេត្ត ផ្លូវ​លំ និង​ផ្លូវរុក្ខបាល។
  • ផ្លូវជាតិ ៖ គឺជាផ្លូវ​ដែល​ធ្វើ និង​ថែរក្សា​ដោយ​ថវិកាជាតិ ហើយជា​ផ្លូវ​ដែល​ចេញ​ពី​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ទៅកាន់​ខេត្ត​នានា។
  • ផ្លូវខេត្ត ៖ ផ្លូវនេះ​ថែ​រក្សា​ដោយ​ថវិកា​ខេត្ត ជា​​ផ្លូវកាត់​ផ្លូវជាតិ​ ឬ​ជា​ផ្លូវ​ចេញពី​​ទី​ប្រជុំ​ជនមួយក្នុង​ខេត្ត​ទៅ​ទីប្រជុំ​ជន​មួយ​ទៀត។
  • ផ្លូវលំ ៖ ផ្លូវ​តូចៗ​គ្មាន​ក្រាល​ថ្ម ដែល​គេ​ឃើញ​មាន​នៅ​តំបន់​ជន​បទ។ ផ្លូវ​នេះ​កសាង​ដោយ​រដ្ឋបាល​មូលដ្ឋាន សហការជាមួយ​អង្គការ​ក្រៅ​រដ្ឋាភិបាល និង​ប្រជាជន​ក្នុង​តំបន់។
  • ផ្លូវរុក្ខបាល ៖ គឺជា​ផ្លូវ​ដែល​ធ្វើ និង​ថែរក្សា​ដោយ​ក្រសួង​រុក្ខា និង​ប្រម៉ាញ់​សម្រាប់​ដឹក​នាំ​ផលិត​ផល​ព្រៃ​ឈើ សម្រួល​តំហែទាំ​ព្រៃឈើ និង​ធ្វើ​ទេសចរណ៍​ធម្មតា​ផងដែរ។
ផ្លូវថ្នល់ទាំងអស់​មាន​ប្រវែង ៦០០០គ.ម ចែកជា​ផ្លូវ​ជាតិ (២៨០០គ.ម) ផ្លូវខេត្ត (១២០០គ.ម)និង​ផ្លូវរុក្ខបាល (២០០០គ.ម)។ ផ្លូវក្រាលកៅស៊ូហើយ​មាន​ប្រវែង ២០០០គ.ម ផ្លូវក្រាលថ្ម និង​ដី​ក្រហម​មានប្រវែង ២០០០គ.ម សល់ពី​នេះ​ជា​ផ្លូវ​លំ។ ផ្លូវជាតិ​សំខាន់ៗ​រួម​មាន ៖
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ១ ៖ ពីភ្នំពេញ​ទៅ​ព្រំប្រទល់​វៀតណាម កាត់​តាម​អ្នក​លឿង​ និង​ស្វាយ​រៀង មានប្រវែង ១៦៧គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ២ ៖ ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​ព្រំប្រទល់​វៀតណាម កាត់​តាម​តាខ្មៅ និង​តាកែវ ប្រវែង​ ១៣៧គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ៣ ៖ ពី​ភ្នំពេញទៅ​ក្រុង​ព្រះសីហនុ កាត់​តាម​កំពត និង​ព្រៃ​នប់ មាន​ប្រវែង ២៦០គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ៤ ៖ ពី​ភ្នំពេញទៅក្រុងព្រះសីហនុ កាត់​តាម​កំពង់ស្ពឺ មាន​ប្រវែង ២២៦គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ៥ ៖ ពី​ភំ្នពេញ​ទៅ​ប៉ោយប៉ែត (អូរជ្រៅ, ព្រំប្រទល់ថៃ)កាត់​តាម​កំពង់ឆ្នាំង ពោធិសាត់ បាត់ដំបង និង​បន្ទាយមានជ័យ មាន​ប្រវែង ៤០៨គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ៦ ៖ ពី​ភ្នំពេញ​ទៅ​សេរីសោភ័ណ កាត់​តាម​កំពង់ធំ និង សៀមរាប មានប្រវែង ៣៨៦គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ៧ ៖ ពី​ស្គន់ ទៅ​ ស្នួល កាត់តាមកំពង់ចាម មាន​ប្រវែង ១៨០គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ១៣ ៖ ពី​ស្នួល​ទៅ​ព្រំប្រទល់ឡាវ កាត់​តាម​ក្រចេះ និង ស្ទឹង​ត្រែង ប្រវែង ២៩២គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ១៥ ៖ ពីអ្នកលឿង​ ទៅ ជប់ កាត់​តាម​ព្រៃ​វែង ប្រវែង ៩០គ.ម។
  • ផ្លូវជាតិ​លេខ១៩ ៖ ពីអូរពងមាន់(ស្ទឹងត្រែង) ទៅ បរកែវ កាត់តាម​ឡាបានសៀក(រតនះគីរី)ប្រវែង ២០៣គ.ម។




ផ្លូវដែក
ប្រទេសកម្ពុជាយើងមានផ្លូវដែក ២ខ្សែ។ខ្សែទី១ចេញពីភ្នំពេញទៅអូជ្រៅ មានប្រវែង៣៨៥
គ.ម។ខ្សែទី២ចេញពីភ្នំពេញទៅព្រះសីហនុមានប្រវែង២៦៦គ​.ម។ផ្លូវដែកនៅកម្ពុជាយើង
ទាំងពីខ្សែនេះមិនទាន់មានលក្ខណទំនើនៅឡើយ។
ផ្លូវទឹក
 ផ្លូវទឹកដែលសំខាន់គឺទន្លេមេគង្គ(ពីក្រចេះទៅសមុទ្រ)ទន្លេសាប​ បឹងទន្លេសាប ទន្លេបាសាក់
និងដៃនានា។ប្រទេសកម្ពុជាយើងមានកំពង់ផែភ្នំពេញដែលអាចអោយនាវាសមុទ្រចតបាន
សឹងគ្រប់រដូវ។ក្រៅពីកំពង់ផែភ្នំពេញ កំពង់ផែកំពង់ចាម ក្រចេះ​ កំពង់ឆ្នាំង សៀមរាប។ល។
កំពង់ផែក្រុងព្រះសីហនុជាកំពង់ផែអន្តេជាតិ អាចទទួលបាននាវាសមុទ្រធំៗចូលចត់គ្រប់
ក្រៅពីកំពង់ផែរាមដែលប្រើប្រាស់ជាមូលដ្ខាននាវាចរណ៍កងទព័ខេមរះភូមិន្ទ។កំពង់ផែកោះ
កុង សម្រាប់ទូកយន្តនិងនាវាតូចៗចត។
ផ្លូវអាកាស
ការដឹកជញ្ជូនតាមផ្លូវអាកាស មានសកម្មភាពយ៉ាងខ្លាំងក្លាជាលំដាប់។អាកាសយាន្តដ្ខាន
សំខាន់ៗនៃប្រទេសកម្ពុជាយើងគឺអាយាន្តដ្ឋានអន្តជាតិភ្នំពេញ និងសៀមរាប។ក្រៅពីអា
កាសដ្ឋាននៅតាមទីរួមខេត្តនិងក្រុងជាច្រើនទៀតដូចជា៖បាត់ដំបង រតនះគីរី មណ្ឌលគីរី
ស្ទឹងត្រែង កោះកុងនិង ក្រុងព្រះសីហនុ។អកាសយាន្តដ្ឋានអន្តជាតិភ្នំពេញមានផ្លូវចុះប្រ
ហែល៣២០០មដែលយន្តហោហធ្ងន់ធ្ងរគ្រប់ប្រភេទចុះចតបាន។








































































































Top of Form
Bottom of Form























































Top of Form
Bottom of Form















































































ខ្លាំង​ក្លា​ជា​លំដាប់។ អាកាសយាន្តដ្ឋាន​សំខាន់ៗ​នៃ​ប្រទេស​កម្ពុជាយើង​គឺ អាកាសយាន្តដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ និង សៀមរាប។ ក្រៅពីនេះ​មាន​អាកាសយាន្តដ្ឋាន​នៅ​តាមទី​រួម​ខេត្ត​និង​ក្រុង​ ជាច្រើនទៀតដូចជា ៖ បាត់ដំបង រតនះគីរី មណ្ឌលគីរី ស្ទឹងត្រែង កោះកុង និង ក្រុងព្រះសីហនុ។ អាកាសយាន្តដ្ឋាន​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ​មាន​ផ្លូវចុះ​ប្រវែង ៣២០០ម ដែល​យន្តហោះ​ធន់ធ្ងន់​គ្រប់​ប្រភេទ​



Top of Form
Bottom of Form




No comments:

Post a Comment